zaterdag 28 juni 2008

Opnieuw Verkrachting in Brussel (2)

Er is intussen meer informatie over de verkrachting in Brussel-Zuid, zie vorig artikel.

Het slachtoffer, intussen wat van de shock bekomen, is de 34-jarige Mathilde. Hoewel nog steeds diep onder de indruk, wil ze absoluut naar buiten brengen wat haar is overkomen, kwestie van anderen te waarschuwen voor het gevaar.

Het gebeurde vorige zondag rond 19 uur. 'Ik kwam van het hospitaal. Mijn vriend Benoît was niet thuis,' vertelt Mathilde, 'ik had geen sleutels van de voordeur, dus besloot ik even wat tijd door te brengen in de buurt van het Zuid-Station waar het altijd druk is.'

Ze zat op een bank in de nabijheid van het politiekantoor. Twee mannen kwamen naderbij, een jongere en een wat oudere, ogenschijnlijk Marokkanen. Ze begonnen ongevraagd een gesprekje over koetjes en kalfjes, vertrokken en kwamen plots terug. Ze zeiden dat ze haar zouden helpen thuis te geraken. Dan ging het snel. Mathilde werd in een taxi geduwd en onder dwang naar een appartement gebracht.

'Hier begon de beproeving.' legt ze uit. 'Ik werd geslagen, in het gezicht, over het hele lichaam. Dan begon het verkrachten. Na de aanrandingen werd ik onder de douche geduwd en gewassen. Korte tijd nadien werd ik opnieuw verkracht, door een iets oudere man, een dertiger, ook een Marokkaan. Altijd opnieuw zonder condoom. En dan weer door de jongere, ik schat een jaar of achttien.

Opnieuw werd ze onder de douche geduwd. Dan brachten ze haar naar een kamer met een dubbel bed. Een derde man arriveerde. 'Ik smeekte hem mij met rust te laten' vertelt Mathilde. 'Deze derde persoon betaalde de oudere man, ik werd dus verkocht [zie ter duiding artikel " Turken handelen in Blanke Slavinnenn " ]. Ik werd geslagen en opnieuw verkracht. Ik heb builen en bloeduitstortingen over mijn hele lichaam.' Onvoorstelbaar.

De derde verkrachter was helaas niet de laatste. Na opnieuw onder de douche te zijn geduwd kwam een vierde man langs, een veertiger. Hij sprak geen Frans. Mathilde werd vervolgens dronken gevoerd. Ze dwongen haar whisky te drinken. Dan werd ze door de vierde kerel verkracht en vervolgens zelfs door een vijfde man.

Het slagen en verkrachten ging zo de hele nacht door. Dan werd ze gewassen, aangekleed en in een metrostation gedumpt. Ze bedreigden haar met de dood als ze een klacht zou indienen. 'Maar ik ben meteen naar de politie gestapt', aldus nog Mathilde.

Mathilde en haar vriend Benoît hopen dat de politie de daders snel kan vatten, want wat hier gebeurde zal zich allicht herhalen.
_

Double Standards

Double Standards

Waiting for the Sequel...